همه چیز درباره سفال

همه چیز درباره سفال

ساخت ، تولید و فروش همه محصولات صنعت سفالگری
همه چیز درباره سفال

همه چیز درباره سفال

ساخت ، تولید و فروش همه محصولات صنعت سفالگری

مشخصات کوره گازی پخت سفال

مشخصات کوره پخت سفال


ابعاد مفید داخلی طول cm 65 , عرض  cm45  , ارتفاع  cm50
ابعاد خارجی طول 80 , عرض 60  , ارتفاع 65
وزن Kg 60  کیلوگرم
کوره گازی با استفاده از گاز شهری دارای مشعل اتمسفریک مجهز به ترموکوپل اتومات , که در صورت قطع شعله به هر دلیل به سرعت گاز ورودی به مشعل را نیز قطع می کند .
بدنه از ورق گالوانیزه
عایق بندی کوره توسط سرامیک برد 1260 درجه سانتیگراد 
درب کوره به شکل صندوقی از بالا
ترموکوپل جهت مشخص نمودن دمای داخل کورهکوره پخت سفال : ساخت گروه ایراچی
ترموستات یک مرحله ای جهت قطع مشعل کوره در زمان اتمام کار
دارای دستگیره و قفل صندوقی
چرخهای قفل دار با امکان چرخش 180 درجه
پایه آهنی با رنگ کوره ای
 
 

نحوه استفاده از دستگاه ( کوره پخت سفال )


کوره گازی که در اختیار شماست دارای ملحقات مشعلی است که از بدنه کوره جدا می باشد تا بتوانید به راحتی آن را جابه جا کنید در هنگام استفاده از کوره مشعل را در مقابل محفظه ای که در قسمت پایین کوره وجود دارد قرار دهید . برای روشن کردن مشعل ضامن را نگه می دارید و پیلوت را روشن می کنید پس از آنکه ترموکوپل عمل کرد ضامن را آزاد می کنید تا جریان گاز وارد شود و مشعل عمل کند . سپس با استفاده از شیر شعله را تنظیم می کنید . دریچه آلومینیومی بر روی مشعل وجود دارد که توسط  آن میزان اکسیژن مشعل تنظیم می شود .
بر روی درب کوره دو دریچه وجود دارد که با قطعات سرامیکی پوشانده شده است . این دو دریچه را در هنگام پخت باز نگه می دارید و پس از خاموش کردن مشعل و زمان خنک شدن آن را ببندید .
کوره شما شامل یک ترموستات است که دمای داخلی موره را به شما نشان میدهد . این ترموستات می تواند به یک آلارم  متصل باشد تا در انتهای کار و پس از رسیدن به دمای تنظیم شده صدایی را ایجاد کند که زمان اتمام کار را نشان دهد و یا می تواند به شیر قطع گاز متصل باشد تا گاز را به صورت اتوماتیک قطع کند .

فروش کوره های پخت سفال


کوره های سفال با ابعاد ذکر شده موجود می باشد . امکان ساخت کوره سفال در ابعاد سفارشی نیز وجود دارد . کلیه هنرمندان , سفالگران , هنرجویان , آموزشگاهها و ... می توانند از این کوره ها جهت پخت سفال استفاده نمایند . بدلیل ابعاد مناسب و عدم ایجاد آلودگی و یا حرارت در محیط اطراف خود قابلیت استفاده در فضای کارگاه و یا حتی منزل را دارا می باشند .
شرکت ایراچی کلیه خدمات فروش , نصب , آموزش کار با کوره و خدمات بعد از فروش را به عهده دارد .
علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت لیست قیمت با ایراچی تماس حاصل نمایند .
سفال و سفالگری در ایران قدمتی چند هزار ساله دارد و شاید به همین دلیل ایرانیان تا این حد علاقمند به هنر سفالگری می باشند . امروزه شاهد آن هستیم که هنر سفالگری تا چه حد در ایران رشد کرده است وهر روز تکنیکها و آثار زیبا و متفاوت تری در گالریها و یا فروشگاهها به مردم و جامکعه هنری و هنر دوستان عرضه می گردد .
در گدشته کوره های پخت سفال به شکل سنتی و خشت و گل درست می شدند و یا حتی جهت ایجاد حرارت در کوره از سوخت چوب و یا سوختهای فسیلی استفاده می شد . هر چند این نوع کوره ها در پخت سفال حال و هوایی متفاوت ایجاد می کرد و در مخاطب احساسی نوستالژیک ایجاد می کند , ولی برای هنرمندان امروزی که در کارگاههای کوچک و یا حتی در منزل به کار و خلق آثار خود مشغول هستند , دیگر استفاده از کوره های سنتی مقدور نمی باشد چرا که هم فضای بسیاری را اشغال می کنند و هم به لحاظ ایجاد آلودگی و حرارت به شکلی عمل می کنند که شرایط کار با آنها مشکل است .
در راستای کمک به هنرمندان و هنر دوستانی که در زمینه تولید آثار هنری فعالیت می کنند و یا به نحوی تولید انبوه صنایع دستی سفالی را در اختیار دارند , و یا حتی آموزشگاههایی که به آموزش این هنر مشغول هستند , سازندگان , کوره های پخت سفالی را طراحی و ساخته اند تا نیاز همه اقشار فعال در این بخش برآورده شود .
این کوره ها بسیار سبک بوده و قابل حمل می باشند , در عین حال در ابعادی مناسب طراحی شده اند که علاوه بر بهره وری بالا فضای زیادی را نیز اشغال نمی کنند به طور مثال ارتفاع این کوره ها به شکلی است که در صورت نیاز کاربر هم امکان ایجاد طبقه در آنها وجود دارد و هم می توان اجسام بزرگ و با ارتفاع زیاد را در آنها پخت کرد . از دیگر امتیازات آن می توان به کمترین پرت حرارتی اشاره کرد که علاوه بر صرفه جویی در انرژی باعث می شود اطراف کوره حرارت زیادی نداشته و به راحتی در هر فضایی بتوان از آنها استفاده کرد .
سوخت این کوره ها از گاز شهری بوده و اتصال آن بسیار ساده می باشد . وجود ترموکوپل در مشعل این کوره ها ایمنی آن را نیز بالا برده و باعث شده تا هیچ خطری کاربر را تهدید نکند .
کوره های پخت سفال گاز سوز قابلیت بالا رفتن حرارت را تا 1200 در جه سانتیگراد دارا می باشند از این رو می توان پخت انواع لعاب را نیز در آنها انجام داد .
از آنجاییکه پخت سفال باید به آرامی صورت گیرد ترموستات تک مرحله ای بر روی این کوره ها نصب شده تا پس از اتمام کار کوره خاموش گردد و حضور دائمی کاربر بر روی کوره نیاز نباشد .
با توجه به تمامی این موارد به نظر می رسد هر سفالگری نیاز دارد تا یکی از این کوره ها در کارگاه خود داشته باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.