همه چیز درباره سفال

همه چیز درباره سفال

ساخت ، تولید و فروش همه محصولات صنعت سفالگری
همه چیز درباره سفال

همه چیز درباره سفال

ساخت ، تولید و فروش همه محصولات صنعت سفالگری

ساخت آثار خلاقانه با سرامیک شکسته


گلدان عتیقه‌تان که چند نسل دست به دست گشته بود افتاد و اکنون به قطعات ریزی تبدیل شده است! پایان عمر آن فرا رسیده است یا شاید شروعی دوباره! به‌وسیله هنر چسباندن موزاییک‌ها که به شما آموزش می‌دهیم، می‌توانید به وسایل شکسته خانه‌تان عمری دوباره ببخشید.

وسایل لازم:

  • قطعات موزاییک؛
  • چکش؛
  • روبالشی؛
  • قاب عکس با فریم پهن؛
  • چسب مخصوص موزاییک؛
  • دوغاب با رنگ دلخواه؛
  • کاردک؛
  • دستمال تمیز.

روش ساخت:

  1. به قطعات موزاییک به چشم دیگری نگاه کنید: مواد خام برای خلق یک اثر هنری. محدوده‌ای که می‌خواهید با آن‌ها پوشش دهید را تعیین کرده و ببینید که آیا برای شروع کار به‌اندازه کافی کوچک هستند یا خیر.
  2. قطعات بزرگ را با دقت بشکنید. آن‌ها را داخل یک روبالشی بریزید و با چکش به آن‌ها ضربه بزنید تا برای استفاده‌تان به‌اندازه کافی کوچک شوند. ضربه‌های‌تان نه آن‌قدر محکم باشد که قطعات کامل خرد شوند و نه آن‌قدر آهسته باشد که اتفاقی نیفتد.
  3. شی‌ای را که می‌خواهید با موزاییک تزیین کنید، مشخص کنید. برای نمونه یک قاب عکس با فریم پهن؛ اگر قطعات موزاییک‌تان ریز هستند، می‌توانید با آن‌ها یک گلدان گل را تزیین کنید؛ اگر مقدارشان زیاد است می‌توانید رویه یک میز چوبی را با آن‌ها تزیین کنید.
  4. تعیین کنید که آیا به میزان کافی موزاییک را برای تزیین سطح موردنظرتان در اختیاردارید یا خیر. اگر قطعات‌تان کافی نباشند باید فضا را با اشیاء دیگری مانند سرامیک‌ها کاشی‌های تزیینی پرکنید.
  5. چسب مخصوص موزاییک و همچنین دوغاب با هر رنگی که می‌خواهید را تهیه کنید.
  6. قطعات را روی صفحه موردنظرتان قرار داده و آن‌قدر جابجا کنید تا به طرح دلخواه نهایی‌تان برسید.
  7. اطمینان حاصل کنید سطحی که روی آن کار می‌کنید و همچنین سرامیک‌ها عاری از گرد و خاک هستند. یک لایه نازک از چسب موزاییک را بر روی سطحی که می‌خواهید دکور کنید و سپس پشت موزاییک‌های بزرگ بزنید. 
  8. موزاییک‌ها را به ترتیبی که دوست دارید روی سطح مورد نظر بچسبانید.
  9. حالا به‌وسیله یک کاردک دوغاب را در فضای خالی لابه‌لای موزاییک‌ها بریزید. سپس با یک دستمال تمیز دوغاب‌های ریخته شده روی موزاییک‌ها را تمیز کنید. صبر کنید تا دوغاب خشک شود. کار هنری‌تان آماده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.